Vejledning til Regioner og Lokalafdelinger

vedr. Cartoon udstilling og udrulning af kampagnen: ‘Det vi IKKE taler om’

HVAD OG HVORDAN?

PROPA ønsker at få den nye kampagne, der skal nedbryde tabuer og få os til at tale om emner som rejsningsbesvær, arvelighed og inkontinens, ud til en bredere kreds.

Til formålet er der fremstillet en række plancher, som svarer til de postkort, som vi har brugt i et stykke tid til møder m.m.

Vi SKAL have mere opmærksomhed om de problemer, som prostatakræft medfører for mænd og deres pårørende.

Plancherne er distribueret til regionsformændene og er fremstillet således, at de passer til de aluminiumstativer, som vi brugte til udstillingen 12 mænd.

Der er fra Markedsførings- og Kommunikationsudvalget udarbejdet forslag til annonce med omtale af udstillingen, samt forslag til en pressemeddelelse til brug i de lokale aviser. I bestemmer selv, hvordan I anvender materialet.

Det foreslås, at Regionen/ Lokalafdelingerne kontakter kommunens Sundhedscenter for at drøfte, hvor i kommunens faciliteter plancherne kan udstilles for en periode. Det kunne være i kommunens biblioteker, på kommunens træningscentre, jobcentre m.m.

   

UDSTILLINGSPERIODE

Indtil videre kan vi opstille udstillingen i hele landet til og med udgangen af 2022. Men se at komme i gang – jo hurtigere, jo bedre

   

ELEMENTER:

12 plancher (11 cartoons og 1 tekst) til ophængning i det udstillingsstativ, som tidligere blev benyttet til fotoudstillingen ”12 Mænd”. Plancherne er leveret til din Regionsformand.

Inspiration til udstillingssteder

  • Rådhuset
  • Biblioteket
  • Jobcentret
  • Sundhedscentret
  • Storcenter
  • Hospital
  • Behandlingssteder/ klinikker
  • Større virksomheder (gerne med særligt mange mænd, fx produktionsvirksomheder..)

…… alle steder, hvor der kommer mange mennesker. Og gerne vores målgruppe: Mænd og deres pårørende i aldersgruppen 50+

131×125 mm i 4 farver og s/h + 1 farve – til indrykning i lokalaviser, for at gøre opmærksom på udstillingen.

   

Bemærk, at I skal indsætte navn, tid og sted i teksten, inden den afleveres til Lokalavisen

   

InDesign materiale, I kan videresende til grafiker/ Lokalavisen sammen med den endelige tekst:

Husk at få en korrektur fra avisen!!

(skabelon) til distribution til lokalpressen.

Pressemeddelelse (word)

Illustration til pressemeddelelsen (jpg)

Vær opmærksom på, at teksten i pressemeddelelsen skal versioneres – dvs. du indsætter korrekt tekst i skabelonen, hvor der er markeret med [ ]

Husk at give besked til PROPA Sekretariatet, hvor og hvornår udstillingen er opstillet. Så har vi mulighed for at annoncere det i egne medier:

  • propa.dk
  • Facebook
  • PROPA Nyt